Tips voor een contactpagina

Een contactpagina met alleen een e-mailadres is niet klantgericht en de e-mail inbox zal overlopen en hierdoor een chaos zijn. Dit artikel is speciaal voor eigenaren van websites.

Zodra een bezoeker op de contactpagina komt kan men er vanuit gaan dat deze contactinformatie zoekt van het bedrijf. Daarom is het verstandig om deze pagina van relevante contactinformatie te voorzien. Dan gaat het hier onder andere over:

  • het bezoekadres
  • het postadres
  • een telefoonnummer (eventueel ook een faxnummer)
  • KVK-nummer
  • BTW-nummer
  • de openingstijden
  • Banknaam en rekeningnummer (IBAN en BIC gegevens)

Geen e-mailadres vermelden

Het is aan te raden om geen e-mailadres te plaatsen op de contactpagina. Hierdoor kunnen spybots uw e-mailadres verzamelen voor spamdoeleinden.

Ondersteunende pagina’s

Het is ook aan te raden om een supportpagina te maken en een pagina met een contactformulier. Hierdoor blijft de contactpagina overzichtelijk. Deze pagina’s worden hieronder verder beschreven.

Support en klantenservice

Het doel van een bezoek aan een contactpagina zou onder andere kunnen zijn dat men een vraag heeft over een product of een dienst. Daarom is het handig om informatie te plaatsen via bijvoorbeeld een pagina met meest gestelde vragen. Ook kan men op de supportpagina informatie plaatsen over wat men kan doen dan wel verwachten als men support vraagt of contact wil opnemen met de klantenservice. Mocht de bezoeker niets kunnen vinden dan zou men de bezoeker kunnen verwijzen naar een pagina met een contactformulier. De bezoeker kan dan alsnog de vraag stellen.

Contactformulier gebruiken

Het gebruik van een contactformulier heeft veel voordelen. De bezoeker kan o.a. via het contactformulier 24/7 met u contact opnemen. U bent dus altijd bereikbaar. Ook kunt u met een contactformulier gegevens verzamelen van de bezoeker om deze nog beter van dienst te zijn. Bijvoorbeeld: reden van bezoek aan de website, emailadres en eventueel kunt u ook nog vragen of deze interesse heeft in het ontvangen van de nieuwsbrief.

Meer informatie over het maken van een contactpagina?

Heeft u nog vragen over het opzetten van een contactpagina? Wilt u advies hierover? Neem dan contact op.

Published by

Allan de Bruin

Allan de Bruin ontwikkelt al sinds 2007 websites onder de vlag van IZEE DEVELOPMENT. Door het geven van tips en trucs via het blog wil Allan de relaties van IZEE ondersteunen met de afgenomen website. Allan schrijft ook functionele ontwerpen, test websites en geeft advies via het blog van IZEE. Zie ook www.allandebruin.nl om zijn portfolio te lezen.