Hoe je toch kan profiteren van backlinks (ook zonder Google)

Veel mensen zijn onzeker over hoe je het beste backlinks kunt krijgen naar de website. Er zijn “één-kant-op-links”, no-follow-links, betaalde links en meer andere soorten links. Dit artikel geeft drie tips hoe je de links building kan verbeteren zodat je op een meest effectieve manier links naar jouw website kan genereren.

  • Als de huidige backlinks niet de juiste ranking verzorgen welk soort backlinks zal je dan moeten hebben? Het antwoord op deze vraag is dat je dan een focus moet leggen de backlinks die wel bezoekers genereren.
  • Heroverweeg no-follow-links
    Als een no-follow-link toch nog bezoekers naar jouw website genereert dan ios het dus een goede link. Als je een goede link partner vind wees dan niet ongerust over het no-follow-attribuut. De bezoekers komen vanzelf wel van die site.
  • Heroverweeg de anchor teksten
    Zolang de anchor tekst gerelateerd is aan jouw website dan is er niets aan de hand. Probeer niet de perfecte anchor tekst te generen vanaf elke pagina die link. De content om een link heen is meestal meer belangrijk voor het “klik ratio”. Als het in de juiste context is beschreven is een simpele “klik hier” tekst al ruim voldoende.
  • Vertel aan webmaster/ websites waarom zij naar jouw website moeten linken
    Geef de andere website een goede reden om te linken naar jouw website. Sommige websites vragen geld, andere een link terug of ze willen graag content (bijvoorbeeld een artikel) kunnen gebruiken vanaf jouw site.

De basis regel is eigenlijk dat je de site bekend zou moeten maken alsof er geen zoekmachines bestaan. Houd deze regel in gedachten.

Published by

Allan de Bruin

Allan de Bruin ontwikkelt al sinds 2007 websites onder de vlag van IZEE DEVELOPMENT. Door het geven van tips en trucs via het blog wil Allan de relaties van IZEE ondersteunen met de afgenomen website. Allan schrijft ook functionele ontwerpen, test websites en geeft advies via het blog van IZEE. Zie ook www.allandebruin.nl om zijn portfolio te lezen.