Het effect van een goede klantenservice pagina

Het is over het algemeen bekend dat wanneer je als klant goed word geholpen, je dan eerder geneigd bent om terug te komen bij dat betreffende bedrijf of winkel. En bij een webshop zal dat eerder gelden omdat je dan lekker vanuit je luie stoel kan winkelen.

Bij webshops en andere online diensten is het heel belangrijk om de afnemers, dus de koper van het product, goed te voorzien van informatie. Zij willen eigenlijk in 1 oogopslag kunnen zien wat ze kopen en hoe de service is. Daarom is het ook heel belangrijk dat de supportpagina duidelijk en overzichtelijk is.

Wat ik nog steeds zie is dat er bedrijven zijn die 1 pagina hebben met daarop alle meest gestelde vragen onder elkaar. Letterlijk, echt letterlijk, hebben zij alles onder elkaar staan. En als je klikt op de vraag verschijnt het antwoord, dat helemaal onderaan staat. Daarna zal je vaak weer omhoog moeten scrollen en weer opnieuw moeten beginnen.
Ook zie ik nog webshops die een klantenservicepagina hebben waarbij men de klant verwijst naar een bepaald e-mailadres. Heden is dit echt not done!

Een aantal adviezen op een rij:

1- Vanaf de landingpage (de homepage) zou de bezoeker al een mogelijkheid moeten hebben om de klantenservice of helpdesk te kunnen benaderen

2- Zorg voor een overzichtelijke pagina met categorieën waar de meest gestelde vragen te vinden zijn

3-Toon bij elke vraag een duidelijk en helder antwoord. Gebruik geen jargon!

4- Geef de mogelijkheid aan de bezoeker om bij een antwoord alsnog een nieuwe / andere vraag te stellen

5- Bij het laten invullen van een formulier is het verstandig om de bezoeker te laten kiezen uit verschillende onderwerpen zodat de vraag bij de juiste persoon kan worden ontvangen.

6- Stuur een bevestiging van de verzonden email met daarin een kopie van de vraag.

7- Is deze vraag nog niet bekend bij de meest gestelde vragen? Zet deze vraag erbij. Op deze manier kunt u de vraag sneller beantwoorden vaneen andere bezoeker.

Meer advies over het opzetten van een gestructureerde klantenservice pagina?
Neem dan contact op met IZEE. www.izee.nl

Published by

Allan de Bruin

Allan de Bruin ontwikkelt al sinds 2007 websites onder de vlag van IZEE DEVELOPMENT. Door het geven van tips en trucs via het blog wil Allan de relaties van IZEE ondersteunen met de afgenomen website. Allan schrijft ook functionele ontwerpen, test websites en geeft advies via het blog van IZEE. Zie ook www.allandebruin.nl om zijn portfolio te lezen.