6 tips om de inhoud van een website te verbeteren

Nog steeds zijn er webmasters (website eigenaren) die niet denken aan de bezoeker. Er zijn nog steeds websites waarbij technische taal, lange moeilijke woorden en hele lange stukken tekst worden gebruikt. Dit geeft een bezoeker (lees “inkomstenbron, leek, blijvende bezoeker”) dus het gevoel dat de webmaster niet denkt aan de bezoeker. Dus de bezoeker zal niet verder lezen, de website verlaten en nooit meer terug komen.

Hier 6 tips om dat tegen te gaan:

  •  Schrijf korte zinnen
  •  Gebruik zo min mogelijk technische taal. En als het niet anders kan, zorg voor een verklaring
  •  Gebruik kopteksten om de tekst te structureren
  •  Maak gebruik van lijstjes
  •  Gebruik geen woorden als “comptabiliteit” maar “werkt niet goed samen”
  •  Gebruik eventueel een afbeelding om de informatie te ondersteunen

 Onthoud het volgende:

  • Bezoekers hebben weinig zin om lang te zoeken en willen de informatie snel kunnen “begrijpen”
  •  Vraag niet teveel van bezoekers: hoe eenvoudiger hoe beter!

Published by

Allan de Bruin

Allan de Bruin ontwikkelt al sinds 2007 websites onder de vlag van IZEE DEVELOPMENT. Door het geven van tips en trucs via het blog wil Allan de relaties van IZEE ondersteunen met de afgenomen website. Allan schrijft ook functionele ontwerpen, test websites en geeft advies via het blog van IZEE. Zie ook www.allandebruin.nl om zijn portfolio te lezen.