5 tips om bezoekers om te zetten naar kopers

Aan veel bezoekers op een website heeft men niet genoeg. Bezoekers van uw website moeten iets kopen wilt u slagen op het internet. Hierbij een artikel met 5 eenvoudige tips die u helpen om het succespercentage van uw webpagina’s te verbeteren.

Tip 1: Maak het zo gemakkelijk mogelijk

Controleer de bruikbaarheid van uw webpagina’s. Bezoekers van uw website moeten niet zoeken naar iets op uw website maar moeten dit gelijk kunnen vinden. Uw webpagina’s moeten snel laden en uw website navigatie moet eenvoudig te gebruiken te zijn.

Tip 2: Maak een betrouwbare website

Zou u zelf iets via uw website kopen? Vraag iemand die niet aangesloten is bij uw bedrijf of vraag het aan familie om uw website te bezoeken.

Hebben ze vertrouwen in de website (komt de website vertrouwd over)? Is het duidelijk waar uw website over gaat? Is er iets wat de website zo bijzonder maakt? Wat geeft de kleur van de website voor een gevoel?

Tip 3: Gebruik een duidelijke call-to-action

Maak duidelijk wat u wilt wat de website bezoeker zou moeten doen. Moeten ze ergens op klikken? Waar moet een bezoeker op klikken als deze het product wil aanschaffen? Moeten ze bellen? Een duidelijke call-to-action zal uw webpagina’s efficiënter te maken omdat u aan de bezoeker verteld wat deze moet doen.

Tip 4: Vermijd ingewikkelde formulieren

Maak het zo eenvoudig mogelijk om de gewenste actie uit te voeren. Houd uw checkout-proces probleemloos en gemakkelijk en ervoor zorgen dat gegevens, zoals uw retourneren en andere veelgestelde vragen gemakkelijk te vinden zijn.

Tip 5: Vertel uw klanten waarom u beter bent

Vertel uw klanten waarom ze iets bij u moeten kopen. Waarom zijn uw producten en diensten beter dan anderen?

Doe dit bijvoorbeeld op de homepage in een opsomming van bijvoorbeeld 5 punten.


Een mooie tool om uw website te kunnen analyseren
en te controleren of deze tips
werken is met iBusinessPromoter (IBP)

Published by

Allan de Bruin

Allan de Bruin ontwikkelt al sinds 2007 websites onder de vlag van IZEE DEVELOPMENT. Door het geven van tips en trucs via het blog wil Allan de relaties van IZEE ondersteunen met de afgenomen website. Allan schrijft ook functionele ontwerpen, test websites en geeft advies via het blog van IZEE. Zie ook www.allandebruin.nl om zijn portfolio te lezen.